Tutorial Handleiding Hoe installeer ik de kaarten op mijn MediaNav na installatie van de BOOTLOADER

Medianav English (British) / Medianav Handleidingen Renault Dacia

Modérateurs : PDJ, Staff Maintenance

Avatar du membre

Topic Author
PDJ
Membre
Messages : 50
Enregistré le : lun. juil. 01, 2019 6:13 am
A remercié : 7 fois
A été remercié : 20 fois

Handleiding Hoe installeer ik de kaarten op mijn MediaNav na installatie van de BOOTLOADER

Message non lu par PDJ » mar. août 13, 2019 2:44 pm

Hoe installeer ik de kaarten op mijn MediaNav Renault / Dacia en installeer ik de Crack.
Stap voor stap handleiding voor dummy's


Stap 1
Het installeren van de Bootloader

Download hier je bootloader software voor jouw MediaNav versie: Hoe krijg ik toegang tot Windows CE, media nav 4.0.6 - 6.0.3MD - 7.0.5MD - 6.0.3 - 6.0.4 - 7.0.5 - 8.0.5 - 9.1.1 - 9.1.3 (Franstalige link)
Bekijk het onderstaande video hoe je de bootloader installeert op je MediaNav (franstalige video)


Meer weten wordt lid van ons forum

Wat doet het Bootloader programma:
  • Het detecteert het opstartbestand nk.bin als deze bij het opstarten op een USB Stick staat, in het geval van het blokkeren van het MediaNav-logo of als u een foutieve handeling heeft gedaan kunt u door middel van de bootloader indien mogelijk toch nog in de MediaNav komen om eventueel je Medianav te herstellen.
  • Om makkelijk toegang te krijgen tot Windows CE in je MediaNav moet je de bootloader van je software versie bijwerken. Daarna moet je het NK.BIN-bestand kopiëren en in de root van een geformatteerd FAT32 USB-Stick plaatsen. Hierna stop je de USB-Stick in je MediaNav en zet je je auto op contact. Wacht een paar minuten om toegang te krijgen tot uw Windows CE. (Als je het NK.Bin bestand op een volle USB-Stick zet duurt het opstarten langer)
Opsomming stap 1
  1. Update je Bootloader op je Medianav
  2. Download het juiste bestand en kopieer het NK.Bin bestand naar een FAT32 geformatteerde USB-Stick
  3. Plaats de USB-Stick met het NK.Bin bestand in je MediaNav en start je auto.


Belangrijk na het opstarten van Windows CE.
Voordat je iets gaat kopiëren moet je eerst USB PHY On aanklikken.
Druk op Start --> Programs --> USB PHY ON

Image
Daarna klikt je twee keer op My Device
Contenu caché
Vous devez être inscrit et connecté sur ce forum pour voir le contenu caché.
Je krijgt nu dit scherm te zien.
Contenu caché
Vous devez être inscrit et connecté sur ce forum pour voir le contenu caché.
Hier bevinden zich alle mappen en schijven van je MediaNav.

Uitleg van de belangrijkste mappen/schijven op je medianav
  • MD = Je USB-STICK
  • Storage Card = Systeem bestanden
  • Storage Card 2 = Gebruikers bestanden (alleen aankomen als je weet wat je moet doen)
  • Storage Card 3 = Wordt gebruikt door het systeem
  • Storage Card 4 = Hier bevinden zich de Navigatie Software en de Kaarten/Referentiepunten/Flitspalen
Zie je GEEN MD schijf onder MY Device dan wordt je USB Stick niet herkend.
Image

Stap 2
Het installeren van de crack NNGNAVI.EXE om oneindig je kaarten te kunnen updaten

Om te beginnen is het belangrijk om een back-up te maken van de systeembestanden.
Wij raden dit aan dit te doen. U kunt dan altijd het systeem weer herstellen door middel van uw Back-up
Hiervoor kan je het beste een aparte geformatteerde FAT32 USB-Stick gebruiken.
Maak een map een met Storage-card4 op deze USB Stick. Steek deze daarna in de Media-Nav.
Ga naar my device --> Storage card4 --> klik een keer op de map NNG --> Druk op Edit --> Copy (kopiëren)--> ga terug naar je USB-Stick (MD) --> klik op map Storage Card4 --> klik op edit --> Past (Plakken).
Hij maakt nu een back-up van uw complete Navigatie gedeelte van uw MediaNav. Dit kan even duren.
Dit zelfde kunt u ook doen met uw Storage Card 1.

Vind u dit bovenstaande te veel werk en u wilt alleen een back-up maken van het NNGNAVI.EXE bestand ga dan naar Storage Card4 / NNG / Content /
Kopieer het bestand nngnavi.exe naar je back-up map op je USB-Stick.

We gaan nu de Crack NNGNAVI.EXE installeren.

Download eerst de crack die bij jou software versie hoort. (Je hebt hier een lidmaatschap voor nodig) Als je het bestand gedownload hebt en opent krijg je deze mappen
Image
map 01 Sauvgarder (backup)
map 02 Crack GPS (hier bevind zich het NNGNAVI.EXE Crack)
map 03 Copier les cartes (backup van je kaarten)

Je kan deze map structuur gebruiken voor je back-up.

Kopieer nu het bestand NNGNAVI.EXE naar Storage Card4/NNG/
Image
We overschrijven nu het bestand door op Yes te klikken.
Image

Hierna kan je de kaarten /referentiepunten en flitspalen gaan updaten.
Waar staat wat.
  • Kaarten hebben de extensie *.FBL Kaarten staan in de map STORAGE CARD4/NNG/CONTENT/MAP/
  • Referentiepunten ook wel POI's hebben de extensie *.POI Referentiepunten staan in de map STORAGE CARD4/NNG/CONTENT/POI/
  • Flitspalen hebben de extensie *.SPC Flitspalen ook wel speedcams staan in de map STORAGE CARD4/NNG/CONTENT/SPEEDCAM/


Hieronder een video hoe je de mappen installeert

Abonnez-vous


Répondre

Last 20 Members Who Visited This Topic. Total 128 visits

riemoee (1), Avatar du membre Appie (5), eloradson (6), Looney48 (6), Avatar du membre Klieo-4 (1), Avatar du membre john5402 (2), Avatar du membre DiVer (2), Avatar du membre johan_petrus (1), Avatar du membre dethleffsa532 (2), Avatar du membre nerdskingdom (1), Avatar du membre rweide (1), Avatar du membre MIdev (19), Avatar du membre pvkosherov (1), Avatar du membre InterRicky (1), Avatar du membre bert196728 (3), Avatar du membre accessor (1), Avatar du membre labidouille (1), Avatar du membre DiaaedineSadki (1), Avatar du membre Dramacydril (1), Avatar du membre solexdavid (1)

  • Sujets similaires
    Réponses
    Vues
    Dernier message

Retourner vers « Medianav English (British) / Medianav Handleidingen »

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 13 invités